Facebook’tan İçerik Oluşturucuları Mutlu Edecek Özellik: Hikayeler Üçüncü Parti Masaüstü ve Web Uygulamalarından Paylaşılabiliyor
Snapchat’te Facebook, hikayeler özelliğinden ilham alarak kendi platformunu geliştiren ilk şirketlerden biriydi. 2017 yılındaki bu güncelleme çok popüler olunca Instagram, Messenger ve Whatsapp üzerinde da önümüze çıktı. Kullanıcıların bir süreliğine kalan fotoğrafları ya da kısa görselleri çok popüler oldu.
Facebook şu anda 3 milyardan fazla Her ne kadar çok sayıda kullanıcı olsa da gerçekte kaç kişinin hikayeler özelliğini kullandığı bilinmiyor. Zuckerberg tarafından 2019 yılında yapılan bir açıklamada Hikayeler özelliğinin kullanıma sunulacağı belirtilmişti. 500 milyon kişiye Ulaşıldığı söylendi. Yeni özelliğin bu sayıyı artırması bekleniyor.
Yeni hikayelerin yolu açılıyor
.
Meta yakın zamanda Facebook’ta başka bir gönderi paylaştı. mobil uygulamalarda paylaşılan hikayelerin kullanılmasına izin vermişti. Yeni API, web üzerinde veya bilgisayarınızdaki başka bir uygulamada oluşturulan içeriği Facebook aracılığıyla paylaşmanıza olanak tanır. Meta’nın özelliği “Iş çözümü”Açıklamasına bakıldığında bu özelliği çoğunlukla profesyonel içerik oluşturuculara sunacağını gösteriyor.
Yeni API ile Adobe, Canva, Picsart, Gibi web araçlarıyla oluşturulan görseller ve görseller aynı zamanda Facebook’un peyzaj editörleri ve şablonları gibi araçlarla da düzenlenebilmektedir. Ancak her halükarda kullanıcıların önce görsellerini indirmeleri, ardından hikayelere eklemeleri gerekecek.
Daha önce Facebook ile çalışan ve platforma erişim izni olan kurumlar API’si Tekrar onay almayı denemenize gerek kalmayacak. Yani özellik kullanıma sunulduğu anda birçok araç da kullanıma sunulacak.